Isnin, 29 Jun 2015

Kuatkan diri ini

Lately ni keadaan kesihatan aku jatuh merundum..... Apakah ini dugaan untuk aku pada ramadhan kali ini?? Aku selalu berdoa Allah kuat kan diri aku.... Ye lah aku sorang-sorang je kat JB ni.... Tiap weekend balik kampung sejak dari akhir bulan 5 masa adik ipar kawin sampai last week aku still berulang balik kampung tiap minggu....

Dengan keadaan kesihatan yang kurang baik diri ni gagahkan untuk drive balik kampung sebab fikir-fikir bila hujung minggu aku macam rasa bosan sorang-sorang kat JB.... Hubby pulak tengah banyak kerja kene settle kan sebelum raya ni.... Alhamdulillah rezeki dia kot kali ni ada beberapa project yang company dia dapat yang kene siapkan before raya.... Tu yang dia tak dapat nak turun JB lepak-lepak kat JB hujung minggu dengan aku macam selalu.... So makanya aku yang balik sana... Sekurang-kurang nya aku tak lah rasa bosan sangat bila balik kampung ada jugak kawan berbual bergurau boleh masak-masak dengan adik ipar untuk berbuka puasa tukar-tukar idea nak masak menu apa for berbuka.... Balik tengok mak ayah aku.... Macam-macam lah.... Kalau nak dibandingkan aku sorang-sorang kat JB banyak terperap je kat rumah... Tak ada siapa nak berbual nak bergurau budak rumah kerja balik tengah malam... Berbuka sorang-sorang.... Ya Allah bosan yang amat.... Boleh jadi gila barangkali..... Hihihi.... Serious aku tak tipu....

Hurmmm bila dah dua hari balik kampung mesti kene balik JB balik semula kan?? Bab ni memang malas ya ampunnnn..... Nak balik JB ni ternanti-nanti sudahnya sampai ke malam tak gerak-gerak lagi dari kampung.... Last-last balik jugak tapi lepas sahur time subuh baru gerak balik JB.... Kadang tu pulak hubby pulak yang beria ajak balik JB awal.... Haaa tu maknanya dia nak ikot aku balik JB....

Aku harap sangat aku cepat baik.... Batuk aku cepat hilang.... Angin medu dalam badan aku berkurang.... Aku harap sakit ni semua pergi before raya..... Banda ni semua boley buat mood aku kadang-kadang swing.... Harap sangat dapat diberikan kesihatan macam dulu.... =)


its me
mass-naim

1 ulasan:

Fadzi Razak berkata...

Suami tak faham kot tu yang dia asyik ajak balik kampung. Cuba bagitau tak larat, mesti die ok je. Take care tau. Kalau ada masa dan dah sihat, Jemput join giveaway http://www.fadzirazak.com/2015/07/giveaway-blog-fadzi-razak-launch-2015.html. 12 pemenang dicari!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)