Ahad, 20 Julai 2014

Cuti Raya

Hoyehhhh hoyehhhh excited nak raya nih... Cuti pun dah apply..... This year cuti agak panjang kot.... Aku apply untuk 3 hari... Yang jadi panjang cuti sebabnya campur sekali dengan hari Jummat-Sabtu (Public Holiday for Johorean)... Last kerja Khamis nih.... Yeeehaaaaa


Tak sabar nak tunggu hubby datang amik aku kat JB ni seperti tahun-tahun lepas... Memang rutin hubby akan turun JB pickup aku dan after that shopping-shopping jap cari keperluan lain yang belum lengkap kat sini... Lepas 2 tengah malam baru gerak balik kampung sama-sama... Sampai kampung time-time orang baru tengah nak bersahur... Macam last year... Sampai rumah hubby pukol 5.00 pagi dan sampai rumah aku pulak pukul 5.45 pagi.... Walaupun setakat JB-Tangkak-Muar jerk dengan perjalanan dalam 2 jam,,tapi kami gerak agak slow dan berhati-hati.... Orang cakap biar lambat asal selamat... Lagi pun waktu tu kami stop jap kat RnR Pagoh.... Time tu hubby mengantuk sangat katanya.... Tu yang sampai rumah subuh2 tuh... Hihi... Best tau kalau orang masih ada kampung lagi.... Bila balik raya tu balik sama-sama dengan umat islam yang lain-lain.... Kat highway pun penuh dengan kereta.... Bila singgah RnR pun ramai yang amat yang berenti untuk hilangkan rasa penat memandu sebelum meneruskan pemanduan ke destinasi masing-masing.... Hihihihi.....


Tak sabar rasanya nak raya... Sebab this year raya pertama aku as wife pada hubby.... =) Tinggal seminggu dari sekarang untuk setiap umat islam menyambut Aidilfitri.... Hohoho...... Sana-sini di corong-corong radio dah bergema lagu raya.... Ahhhhhhhh buat kan hati aku meronta pulak.... Aishhhhhh sabar.... (-_-") Untuk 1st year raya dengan hubby,,, Tak jadi masalah besar bagi aku dan hubby untuk pilih nak beraya dimana sama ada di kampung aku or hubby.... Mana-mana dulu pun aku ok hubby pun ok... =) Alhamdulillah xda masalah dalam hal2 macam tu.... Hikhik.....!!!! Ok lah nak sambung dengar lagu raya nih.... Bye...

Selamat Hari Raya... Aidilfitri Mulia.... Lalalalalala......

its me
mass-naim 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)