Rabu, 12 Februari 2014

Rapuh Dalam Langkah


Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu
Maafkan lah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
DiriMu yang bertakhta
Ya Allah adakala aku sebagai hambaMu lalai melunaskan tanggungjawab aku terhadapNya...... Alpa dengan duniawi..... Hati terkadang terumbang ambing tanpa arah tanpa tujuan....... Adakala tersasar dari jalanNya..... Setiap sujud aku sentiasa berdoa agar diri ini diberikan petunjuk dan hidayah dariNya agar hati aku kuat untuk sentiasa mengingatkanNya..... Agar aku dipandu ke arah jalan yang diredhai olehNya...... Setiap manusia ada kekhilafannya yang tersendiri..... Sama jugak dengan aku.....

Setiap manusia masih diberikan ruang dan waktu olehNya untuk berubah kepada yang lebih baik..... Sama jugak dengan aku...... Dalam usaha untuk berubah menjadi yang lebih baik..... Dalam usaha untuk lebih dekat denganNya Maha Pencipta...... Lupakan segala kisah kenakalan aku..... Itu semua masa lampau dan masa silam aku...... Sekarang aku cuba memulakan kehidupan baru setelah bergelar isteri kepada hubby..... Bina hidup baru bersamanya..... In sya Allah i will..... Aku nak jadi seorang isteri yang taat kepada hubby... Aku nak jadi seorang ibu yang baik kepada anak-anak aku suatu hari nanti (andai kami dikurniakan zuriat) in sya Allah dengan izinNya.......

its me
mass-naim

1 ulasan:

ummiaisys berkata...

salam..dah follow awak balik..:)tq sudi singgah to my blog..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)