Isnin, 12 Mei 2014

Happy Birthday To Me

Alhamdulillah Thank You Allah, for giving me another year of life...... Amin.....

8 May umur aku makin bertambah lagi setahun..... Macam tak caya jerk.... Hihihi.... Tapi itu hakikat..... Untuk birthday aku pada tahun ni aku request kat hubby untuk balik kampung aku di Batu Pahat.... Sebab rindu kat rumah taman kat sana... Dah lama sangat tak balik.... Huarghhhhhh.... Memandangkan hubby pun belum pernah jejak kan kaki kat rumah tu so apa salahnya kan..... Hihihi......Aku balik kampung jumpa hubby on that day sempat tidur 1 malam kat rumah mak mertua...... Esok pagi nya memang tiap kali balik mesti akan bawak mak pergi pasar or kedai runcit pegi cari sarapan dan beli barang dapur..... Huhuhu Tapi hari tu aku teringin nak makan kerang masak hijau or kerang masak lemak rupa macam masak rendang lah tapi tanpa buang kulit kerang..... Huhuhuhu...... Balik dari pasar terus mak basuh kan kerang tu untuk aku then aku siap2 kan bahan2 nya.... Lepas 2 siap untuk dimasak...... Hihihihi...... So far alhamdulillah masakan aku menjadi.... Mak pun suka... Siap ratah2 lagi.... Hubby xdapat makan banyak sebab dia takut kaki dia sakit lagi... Maklum lah dah suspect gout.... Huhuhuhu......Aku pun xtau kenapa aku teringin sangat nak makan kerang masak macam tu..... Huhuhu!!!! Maaf lah gambar xsempat nak snap..... Hihihihi... Next time nak masak lagi nanti aku haplod gambar dan resepi nya yerk.... Lagi pun aku memang suka memasak dan tu antara 1 hobi aku yang boleh aku shared kan dengan mak mertua bila balik kampung.... Weeeee ~~~

Petang tu lepas sembahyang Jumaat dan lepas siap makan semua... Hubby terus ajak aku gerak balik BP..... Terus msg parents aku.... Ibu aku pesan kalau dah balik BP tu tolong-tolong lah kemas rumah tu.... Maklum lah rumah kalau dah lama tak balik so banyak lah sarang-sarang dan habuh-habuk menghuni rumah 2 kan... Huhuhu..!! Dalam pukul 4.30 petang aku sampai rumah taman.... Hubby punya teruja jangan cakap.... Wakakakaka.....

WELCOME HOME

Lepas masuk rumah tak tunggu nak duduk-duduk aku terus capai penyapu..... Tugas aku menyapu maklum lah aku tak boleh nak buat kerja berat-berat macam mop lantai ke apa... So menyapu bagi aku ok lagi lah walaupun terasa sakit pinggang macam nak tercabut.... Hohohoho....... Hubby pulak lepas aku siap sapu, tugas dia mop lantai 1 rumah dan basuh toilet.... Kesian dia.... 1st time balik rumah ni 1st time jugak dia kene mop lantai rumah tu.... Hikhikhik....... Tq sayang..... =)



Bila dah siap kemas semua... Masing-masing kepenatan...... Kiteowg pun lepak2 sambil tunggu parents aku sampai.... Huhuhu...... Masa lepak2 tu aku dera lagi hubby..... Kesian dia.... Wakakakakak Dah macam orang gila dah kiteorang terjerit2 menyanyi kuat-kuat....... Hahahahah........

Dalam maghrib macam tu lah parents aku pun sampai siap bawak si comel anak buah aku yang sorang tuh..... Lepas kene sunat seminggu yang lepas bukan main lagi ligat berlari sana-sini.... Balas dendam kot sebab seminggu duduk diam jerk fobia konon sebab sakit kene sunat... Wakakakaka..... Geli hati layan dia sorang... Aisssshhh.... Tapi dia baik dengan hubby..... Asyik dengan hubby jerk.... Geram aku..... Ishhhhh..... Lepas maghrib kiteorang semua pagi lah makan kat luar dengan sepupu aku.... Diorang datang rumah lepas maghrib ari tu maklum lah rumah sebelah-sebelah... Huhuhuhu...... Kiteorang pegi makan kat belakang hotel pelican kat bandar Batu Pahat tu..... Niat nak makan nasi lemak special yang sedap kat situ tapi habis pulak..... huhuhuhu...... So kami semua order nasi goreng kampung jerk.... Hubby jadi mangsa kena habiskan makanan aku.... Wakakakaka.......

Lepas makan kiteorang pegi lepak kat dataran Batu Pahat...... Melayankan si kecik nak main bola kat situ.... Tapi bila dah sampai bukan bola yang dia main..... Dok sebok kejar arnab kat situ..... Huhuhuhuhu



Bila dah penat melepak kat dataran kiteorang pun balik.... Huhuhuhu....... Sampai rumah terus membongkang keletihan.... Tapi malam tu susah nak tidur sebab malam tu panas sangat..... Aku ingat aku jerk..... Rupanya satu rumah susah nak tidur.... Huhuhuhu......



Haaaa..... Ok, gambar yang atas tu pulak gambar aktiviti kami pada pagi Sabtu...... Aktiviti bergotong royong membersihkan kawasan luar rumah...... Maklum lah kan rumah dah lama tak balik,,, So lalang-lalang pun dah tumbuh mencanak tinggi melangit..... Dah kebetulan semua ada.... Lengkap..... So apa lagi kan.... Ayah aku conduct kiteorang...... Tapi yang lelaki-lelaki jerk lah... Maklum lah diaorang kan gagah perkasa semuanya,,,,, Yang perempuan juz buat kerja yang ringan-ringan jerk.... Maklum lah aku tengah berjaga-jaga jerk masa nih.... Adik perempuan aku pulak tengah mengandung,,,, Ibu aku pulak juz sapu-sapu dalam rumah jerk.... Huhuhuhu......

Ok Pagi tu jugak aku dapat makanan yang aku ngidam sangat nak makan..... Makcik aku sebelah rumah bagi...... Tak sangka sangat..... Aku dapat buah pelam epal.... Aku xtau kenapa aku teringin sangat nak kan pelam epal... Actually dah seminggu kot aku nak kan pelam epal 2 tapi tak dapat-dapat since aku nampak pelam epal mula2 dulu dekat depan rumah mak mertua aku.... Waktu tu nak pergi kenduri depan rumah lintas jalan terus terpandang pokok pelam... Aduhhhhhh terliur dekat seminggu lah jugak... Puas aku cari kat tempat lain sebab tak sabar nak tunggu pelam depan rumah mak mertua aku tu masak.... Huishhhhh tiap2 ari tanya dalam fb sedara hubby yang duduk depan rumah tu.... Sampai dia naik risau tengok ngidam aku nih lain macam.... Wakakakakaka....... Tiap kali nampak pokok pelam mesti aku geram jerk..... Huhuhu..... Sampai lah ke hari sabtu pagi tu bila dah dapat bukan main suka lagi.... Excited kemain terus suruh ibu kopek kan... Huisshhhh...... Dap nyerrrrr lagi dapat cicah dengan kicap + gula meleleh seiiiii.......



Bila dah dapat pelam nih terus hupload dalam I.G dan tag kat sedara hubby tu..... Info kat dia yang aku dah dapat pelam epal tu tapi masih menunggu pelam epal yang kat depan rumah dia..... Parah aku dah..... Aishhhh...... 


Tu dia masing-masing lepas memerah keringat..... Habis kelaparan tak hingat dunia... Wakakakakak...... Tapi lepas makan masing-masing membongkang keletihan...... Dalam pukul 1 petang baru masing-masing bangun dan siap2 pergi uma makcik aku makan after that kiteorang balik Muar semula..... Malam tu aku pun balik lah ke JB naik bas..... Huhuhuhu...... Letih........

Citer punya citer dah panjang lebar rupanya...... Dah rupa karangan.... Wakakakakaka..... K lah stop sini dulu.... Jangan serik membaca ye.... =) Peace !!!!

its me
mass-naim

2 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

happy birthday, semoga panjang umur, murah rezeki, diberikan kesihatan tubuh badan, kebahagiaan serta kejayaan dunia dan akhirat...

Mn berkata...

@Farah Waheda Wahid

tq Farah...hihihi amin...... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)