Selasa, 18 Mac 2014

Loya & Pening

Salam,,,,,,


Last week aku balik kampung lagi macam sebelum-sebelum ni... Pantang hari minggu mesti balik........ Kat uma mertua tu duduk-duduk lah dengan hubby kat bilik...... Berbual-bual dengan dia tentang kehamilan aku..... Dan tau tak apa dia cakap.....?? Dia kata sejak dua menjak ni dia selalu rasa pening, mabuk dan rasa loya nak muntah..... And no wonder lah last two weeks aku balik then aku nampak ada asam kecut atas meja yang dia tengah buat kerja.... Aku dok tanya dia tu asam siapa yang makan??? And dia cakap asam tu dia yang punya.... Dia cakap lagi dia sekarang pantang pergi kedai kalau nampak asam mesti dia akan beli..... Hikhikhik..... Mase tu aku belum tau lagi yang aku preggy..... Then saje usik dia lah... Haaaaa ada apa2 ke nih tetibe asyik nak makan asam jerk..???? Hubby cakap mana ada biasa lah kalau dah terasa nak makan asam tu beli jerk lah.... Hikhik... Ok.... Aku tanya pasal asam tu sebab aku tak suka makan asam.... 

At last aku buat urine test and result nya positif... Aku terus teringat pasal hubby asyik makan asam jerk.... Hahahaha..... Hope masa selama aku preegy ni aku tak akan mengidam asam..... I hope.... =) Cuma kekadang aku ada jugak rasa apa yang hubby rasa,,, pening, mabuk dan loya nak muntah tu semua.... Tapi aku malas layan sangat rasa tu..... Cuma sekarang aku kuat sangat makan.... Tapi dalam kuantiti yang sikit-sikit..... =) Actually aku kerap makan ais krim..... Aku tak sure kenapa tapi pantang nampak ais krim mesti aku nak beli.... Sampai kan enam hari berturut-turut aku makan ais krim...... Aishhhhhhhh... Apakah????? Hurmmmmmmm 

Aku dan hubby belum pergi buat checkup lagi tentang berapa usia kehamilan aku..... Maybe this week or next week we all akan pergi..... Tapi aku dah start minum susu materna..... Aku lebih prefer Anmum Materna yang original flavor...... (^____^).... Sekarang ni bila dah tau aku preggy.... Hubby makin risau dengan diri aku yang duduk sorang diri kat JB ni..... Almost every time mesti dia akan call buat checkup kat aku tanye macam-macam,,, (macam polis pencen) Dah breakfast ke belum,,,? Dah makan ke belum,,,? Dah minum susu ke belum,,,? Sayang sihat ke tidak,,,? Ada muntah-muntah tak,,,? Ahahahaha concern dia kali ni pada aku buat aku rasa lebih dihargai dan disayangi..... =) Hihihihihi....... Thanks sayang... =)

Bismillahirrahmanirrahim,
"Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) yang berdoa dengan berkata : "Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh isteri-isteri dan zuriat keturunan kami perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa" - Surah al-Furqan ayat 74 (Aminnn)
 its me
mass-naim

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)