Jumaat, 8 Februari 2013

Bagaimana perasaan cinta itu bermula??

 
"Tiba-tiba, terlihat wajah kekasih,
Tiada sepatah kata yang terucap daripada lidah,
Cinta mula membara daripada pandangan pertama."
 
Bila bercakap soal cinta mesti terasa indah belaka kan?? (^___^) Time tu mesti tergambar dalam fikiran tentang perasaan kasih dan sayang antara dua insan, tentang si suami dan si isteri, tentang anak-anak dan juga tentang ibu bapa kita... Betapa bahagianya mereka kan??!!! Ermmmmm tapi cinta ni sangat luas pengertiannya.... Setiap individu ada definisinya yang tersendiri tentang apa itu C.I.N.T.A.....

C.I.N.T.A secara umum nya menjelaskan tentang perasaan sayang yang tersimpan di dalam hati yang ingin dikongsikan bersama insan yang kita suka...=)

"Manusia pasti ada cinta,
Cinta melengkapkan hidup,
Dunia tandus tanpa cinta,
Hati pun beku dan mati"

Bagi aku cinta itu dapat mendorong dan memberikan kita semangat untuk menjadi insan yang baik kepada yang terbaik.. Besar kuasa cinta.. Dengan cinta manusia macam aku dan semua yang ada di luar sana akan menjadi lebih sempurna dan bijaksana apabila kita mencintai orang yang mempunyai kesempurnaan..... Dan kekurangan yang ada kita sama-sama perbaikinya demi mencari kebahagiaan dalam hubungan... (^________^)

Aku percaya yang cinta itu hadir atas kehendakNya.... Saat kita bertemu, maka Allah yang telah mempertemukan kita.. Saat kau memilih diriku.. Allah juga telah memilihkanku untuk dirimu dan saat aku menerimamu Allah juga lah yang megatur hatiku untuk setia kepadamu... Kerana semuanya telah diaturkan oleh Allah dan telah tercatat di dalam "Loh Mahfuz" andai kau adalah jodoh ku, aku terima seadanya dan sekiranya kau bukan jodoh untuk ku aku redha atas segala ketentuannya... Dan aku tidak boleh menolak takdir dari Allah... Kerana aku insan biasa.. =)

Nota kaki : - Untuk Mohd Hafiz @ Apet.. Aku berusaha dan berdoa agar jodoh kita kekal sehingga hujung nyawa sampai ke syurga.... InsyaAllah dengan izin dariNya.... Kita hanya mampu merancang.... hanya DIA yang menentukan segalanya...... Amin......


Pssttsssss :- Kepada yang sedang mencari cinta.... Carilah insan yang boleh membahagiakan anda dunia dan akhirat... Jangan terlalu mengejar cinta kerana cinta itu akan hadir tanpa kita sedari... Dan jangan memaksa cinta kerana itu tidak akan mendatangkan kebahagiaan.... Peace yalllllll !!!!!!!!! Salam semuanya..... (^________^)
 
 
it's me
mass-naim  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

Our Stories (67) Segmen (64) Giveaway (63) Aku (39) Kesayangan (36) Soulmate (36) family (29) Miscellaneous (28) Jerit (24) Kelahiran (22) anugerah terindah (22) Diari Mengandung (21) Pregnancy Journal (20) Malaika Dhia Damia (18) Office (18) klinik (12) Hasil Giveaway & Segmen (11) Hospital (11) Lirik (11) kesihatan (9) Sahabat (8) Nuffnang (7) Raya (7) Kenangan Nostalgia (6) Birthday (5) Kehidupan (5) My Recipe (5) Tips (5) Event (4) HangOut (4) Ramadhan (4) Rapuh (4) Relax (4) Traitor (4) Anniversary (3) Bonus (3) Entrepreneurs (3) MH370 (3) Quotes (3) Resign (3) Wedding (3) vacation (3) Anak Syurga (2) Ayah (2) Counting Days (2) Eexercise Fitness Challenge (2) End 2012 (2) Fiesta Gema Santai (2) Full Moon Mega Sale (2) Gift (2) InstaBazar (2) Jalan-jalan Cari Makan (2) Keep Calm (2) Kerana Terpaksa Aku Relakan (2) Kerja (2) Khasiat (2) Liebster Award (2) Night Fest JB (2) Senarai Peserta Segmen & Giveaway (2) gugur (2) miscarriage (2) rezeki (2) 2nd pregnancy journal (1) Aidijuma (1) Bandung (1) Bukit Gambang Resort City (1) Curang (1) Desaru (1) E-Day (1) EOS & BBW Gel (1) Hamba (1) Hobi (1) Hotel Avillion Legacy Melaka (1) Ibu (1) Interview (1) Istanbul Aku Datang (1) Nuzul Al-Quran (1) Offer (1) PLUS HIGHWAY (1) Penjelasan Isu Maksud Nama DAMIA (1) Pu3 Outlet (1) Rumah Pr1ma (1) STALKER (1) Saudara (1) Seni Lukisan (1) Stress (1) Sukan Lebuhraya Wilayah Selatan (1) SupportGaza (1) Susu Segar Legend (1) Syafiq (1) Umrah (1) Unik (1) Wedding Shoes (1) baby bullet (1) food processor (1) hunting (1) kembar (1) magic baby bullet (1) pregnancy journey (1) redha (1)